Käytämme evästeitä, jotka helpottavat verkkosivustomme käyttöä. Käyttämällä evästeitä varmistamme sivujen turvallisen ja sujuvan käytön, analysoimme verkkosivuvierailuja sekä tarjoamme kohdennettua mainontaa sivustolla. Evästeet auttavat meitä myös tarjoamaan sinulle hyödyllistä ja yksilöllistä tietoa. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön myös analytiikan ja palveluiden kehittämisen, mainonnan kannalta tärkeiden toimintojen ja sosiaalisen media tarkoituksiin.

TRX

TRX-harjoittelu on Suomessa yhä toivotumpi urheilumuoto kuntosaleilla ja kuntokeskuksissa!

TRX® Suspension Training Course (STC)

Opi TRX-harjoittelun perusteet ja miten sisällyttää ne personal training -ohjauksiisi käytännössä. Päivä kestää noin kahdeksan tuntia.

Näytä tuote
5.4.2019

TRX on uskomattoman tehokas laite, joka avaa asiakkaillenne oven kehonpainoharjoittelun maailmaan. K&F Professional-lehden vuonna 2018 julkaistun Saliliikunnan trendit 2019 artikkelin mukaan kehonpainoharjoittelu on ollut suosittua kuntokeskuksissa eri puolilla maailmaa jo viiden vuoden ajan. TRX-kehonpainoharjoittelu on Suomessa hetki hetkeltä yhä toivotumpi urheilumuoto kuntosaleilla ja kuntokeskuksissa. Lajin tarjoamisen lisäksi on kouluttautuminen harjoitusmuotoon on erittäin tärkeää. Parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi ohjaajien tulisi tietää miten, sitä käytetään tehokkaasti ja turvallisesti sekä minkälaisia eri harjoituksia sillä voi ja kannattaa tehdä.

Haastattelimme OleFit Kolmiosopin yrittäjää Minna Siréniä siitä miten heillä hyödynnetään TRX:ää. OleFit Kolmiosoppi on nyt tarjonnut asiakkailleen kuukauden ajan kaksi kertaa viikossa TRX-ryhmäliikuntatunteja. Tarvittaessa TRX mukana myös Personal trainer -ohjauksissa.

 

Minkäikäisiä ryhmäliikuntatunneille osallistuvat henkilöt ovat?

 

Aika epätasainen ryhmä. Ryhmissä käy lukioikäisiä, keski-ikäisiä ja myös kuusikymppisiä. Sanon, heille jokaiselle, että tee omaan tahtiin, kunhan teet liikkeen puhtaasti. Toinen voi tehdä hypyn kanssa harjoitusliikkeen ja toinen vain keskittyy nousemaan ylös esimerkiksi pistoolikyykyssä.

 

Viekö TRX-harjoittelu paljon tilaa saliltanne?


Ei vie. Kaikkihan vie tilaa. Meillä samassa tilassa tehdään paljon muutakin. Harjoitushihnat esillä ennen ryhmäliikuntatuntien alkua, että asiakkaat voivat itsenäisesti tutustua ja kokeilla jos haluavat ja minä heitä opastan jonkun verran. Tunnin jälkeen harjoitushihnat laitetaan niille tarkoitettuihin säilytyspusseihin.

 

 

Kuinka paljon teille oli hyötyä TRX-ohjaajakoulutuksesta?

Kyllä koulutuksesta on ollut tosi paljon hyötyä. Koulutuksessa oppii eri variaatioita harjoitusliikkeistä. Koulutuksessa ohjaaja sanoi, että sen kyllä huomaa, että kuka on kouluttautunut ja kuka ei. TRX vaatii ohjaajalta perehtymistä ja jos lähtee vaan käyttämään, niin ei välttämättä opi eri variaatioita tai älyä kuinka monella tapaa harjoitushihnoja voi käyttää. Harjoitushihnat sopivat esimerkiksi myös venyttelyyn.

Yksi asiakas oivalsi ohjauksemme avulla, että miten hän voi harjoitella TRX:llä itselleen sopivimmin. Hän ilahtui, kun sai opastusta ja pääsi eteenpäin harjoittelussaan.

 

Minkälaisilla fiiliksillä ihmiset lähtevät TRX-ryhmäliikuntatunneilta?


Sellaista palautetta ollaan saatu, että ”Hei ensi kerralla uudelleen!” ja ”Olipa rankkaa tai ”Enpä tiennyt tänne tullessani, että tämä on näin kivaa!” tai ”Olipa erilaista!”  Positiivisilla fiiliksillä. Tietyt naamat vilisevät säännöllisesti tunneilla ja jotkut ovat pohtineet ääneen meille, että harkitsevat TRX-harjoitushihnojen tilaamista kotikäyttöönkin. Uskon, että hyvä ohjaaja onnistuu sytyttämään asiakkaiden kipinän lajiin.

 

Onko TRX-harjoitushihnojen hankkiminen ja lajiin kouluttautuminen ollut teille kannattava sijoitus tämän vuoden kannalta katsottuna?

 

Kyllä minä uskon niin. Kuukauden tosissaan vasta ollut tarjolla, niin vaikeaa tietysti pitkässä juoksussa allekirjoittaa vielä, mutta osallistujia ja kiinnostusta on tähän asti löytynyt hyvin. Me mietittiin muitakin vaihtoehtoja, mutta koimme että meidän asiakkaille TRX on sopivin harjoittelumuoto. TRX sopi myös meillä jo entuudestaan olevaan rackkiin. Rackissa on kuudelle henkilölle paikat.

 

 

Onko teillä tarkoitus kehittää TRX-ryhmäliikuntatunteja jotenkin?


Toukokuussa ollaan lisäämässä Crosstraining-tyyppisiä harjoitusliikkeitä mukaan ja otetaan niihin mukaan muitakin harjoitusvälineitä kuten esimerkiksi hyppyboxeja ja slamballeja.

 

Miten olette mainostaneet TRX-ryhmäliikuntatunteja?


Sosiaalisessa mediassa, se on meille paras kanava.

 

Kiitos Minna, kun saimme haastatella sinua! Se oli ilo!

 

Seuraava TRX STC-ohjaajakoulutus järjestetään Oulun Liikuntakeskus Hukassa 14.4.2019 klo 9.00-17.00!

Ilmoita itsesi tai henkilökuntaasi koulutukseen nyt, niin varmistat paikan.

Imoittautumaan pääset tästä: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfBwhZ97iip1gP-_tW42IPLKeAJ2LhDHYBHbalQEE9xcG-dYQ/viewform

 

Liikunnallista viikonloppua kaikille!

Toivottaa TRX-tiimi

Make your body your machine

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.