TRX

Näin ehdit liikkua arjen kiireessä – valitse TRX

2.10.2018

TRX on paras treeniväline ja harjoitusmuoto, jolla mahdutat liikunnan kiirepäivään, työreissulle, pikkulapsiperheen ruuhkavuosiin tai opiskelijaelämän tiimellykseen. Mikään ei virkistä ja tuo jaksamista, niin paljon arkeen, kuin säännöllinen liikunta. Vaihda asennetta arkiseen liikkumiseen, jokaisella liikunnan parissa vietetyllä hetkellä on merkitystä. Suurempi merkitys, kuin älyämmekään.

Jos sinulla on aikaa vähän, valitse kehonpainoharjoittelu


TRX:llä teet liikkeitä, jotka nostavat sykettä ja parantavat lihaskuntoasi. Arkistenkin askareiden kannalta on tärkeää, että meidän keskivartalomme lihakset ovat kunnossa. TRX:llä treenatessa keskivartalo vahvistuu, sillä harjoittelun koko harjoittelun ajan keskivartalo aktivoituu.

Mikä omasta mielestäni on parasta ja palkitsevinta? Se, että treenien vaikutuksen tuntee kropassaan välittömästi ja se, että treenin saa tehtyä nopeasti ja vaikka kotona.

 

TRX:llä teet helposti ja nopeasti kokovartalotreenin. Miksi et treenaisi kerralla niin montaa lihasryhmää kuin mahdollista? Samalla TRX:n kohdalla voit unohtaa saman tien sen, että treenaaminen olisi jotenkin super super vaikeaa.

 

Kenelle TRX-harjoittelu sitten sopii? Ihan kaikille. Aluksi TRX-hihnoilla treenaaminen voi jännittää ja olo on vähän hassu pitäessä kiinni kahvoista, mutta nuo olotilat häviävät nopeasti. Monelle saattaa tulla myös ajatuksia, että tarvitseeko minun nyt olla fitness ihminen treenatakseni näillä. Ei tarvitse!

 

 

Monipuoliset treenipaikat


TRX-harjoitushihnat otat helposti mukaan kävely- tai juoksulenkille.  Voit myös ottaa hihnat mukaan, vaikka leikkipuistoon, kun lähdet lasten kanssa haukkaamaan raitista ilmaa. Lapset eivät aivan välttämättä tarvitse sinua leikkiin mukaan joka kerta. Leikkipuiston telineeseen ripustaa harjoitushihnat helposti.

 

Parhaan treeniympäristön tiedät sinä itse. Onko se kotona sisällä tai omalla pihalla? Onko se salilla? Tykkäätkö treenata mökillä? Harjoitushihnat saat myös helposti mukaan lomamatkalle. Jos työsi sisältää paljon matkustelua, niin TRX:llä teet helposti ja nopeasti treenin esimerkiksi hotellihuoneessa.  

 

TRX:llä treenatessa jo varttikin riittää parantamaan yleiskuntoa


Vartti tai puoli tuntia kerrallaan neljästi viikossa on helppo mahduttaa arkeen ja riittää antamaan virtaa ja hyvän olon. TRX:llä venyttelee todella tehokkaasti heti aamulla ja jos venyttelyn jälkeen tuntuu, että treenin voisikin tehdä aamutuimaan, niin siitä vain.

 

Anna tänä syksynä taukojumpalle uusi mahdollisuus


Usein unohdamme taukojumpan merkityksen työpäiviemme tiimellyksessä. TRX-harjoitushihnat ovat kevyet ja helposti mukana kuljetettavat. Lopputyöpäiväsi sujuu varmasti tehokkaammin ja mukavammin, kun tauolla istuskelun sijaan teet 5 minuutin taukojumpan TRX:llä ja sitten hörpit teesi tai kahvisi. Loppu työpäiväksi keskittymiskykysi ja energiatasosi on ainakin kymmenen kertaa parempi kuin ilman taukojumppaa.

 

Mitä liikuntaa tähän viikkoon mahduttaisi?


Muistetaan silti olla liikaa stressaamatta. Totta on kuitenkin se, että mitä kiireisempää ajanjaksoa elämme, sitä paremmin meidän tulisi huolehtia itsestämme, nukkua enemmän, liikkua riittävästi ja syödä terveellisesti. On hyvä muistaa liikkua niin, että se antaa sinulle energiaa. Ei niin, että se vie sitä pois

 

Näillä ajatuksilla toivotan sinulle antoisia hetkiä TRX:n parissa, sekä energistä syksyä!

 

Heli

Make your body your machine

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.