TRX

Viisi vinkkiä tehokkaaseen TRX-ulkotreeniin

TRX® HOME Kit

Suunniteltu tehokkaaseen treeniin kotona tai missä tahansa kuntosalin ulkopuolella. Kaikille, jotka haluavat vahvan coren, lihakset sekä notkean, terveen kehon oman aikataulunsa mukaan.

Näytä tuote
4.6.2014

Valmistaudu näillä viidellä vinkillä ulkona suoritettavaa TRX-treeniä varten. Poistu mukavuusalueeltasi, etsi tukeva puu, pylväs, aita tai mikä tahansa kestävä kiinnityspiste ulkoa, kiinnitä TRX noin 1,8 metrin korkeudelle ja valmistaudu pitämään hauskaa auringonpaisteessa!

1. Käytä luovuuttasi ja hyödynnä  ympäristöä

 Jos löydät sopivan kiinnityspaikan TRX:lle rannalta, käytä hyödyksesi pehmeää hiekkaa ja tee lyhyitä spurtteja liikkeiden välissä. Pehmeä hiekka antaa uudenlaisen vastuksen juoksulle. Voit myös etsiä ympäristöstä hyviä esteitä kuten portaita, mäkiä, isoja kiviä tai leikkipuiston välineitä ja tehdä boksihyppyjä. Voit myös tehdä karhukävelyä tai burpeita joilla saat helposti sykettä ylös liikkeiden välissä.

 

2. Ota ystävä mukaan

Treenit ulkona ystävän kanssa on mitä mahtavin tapa viettää aikaa yhdessä ja vaihtaa kuulumisia muutaman burpeen lomassa. Ystävän kanssa treenatessa olet motivoituneempi ja pieni leikkimielinen kilpailu auttaa pääsemään paremmin tavoitteisiin.

 

3. Jätä kuulokkeet kotiin

Nauti luonnon äänistä ja säästä lempibiisisi salille. Ilman musiikkia pystyt keskittymään ympäristöösi ja treeniisi paremmin. Pystyt myös paremmin reagoimaan tapahtumiin ympärilläsi, etenkin jos olet vilkkaalla rannalla tai puistossa.

 

4. Kuuntele kehoasi

Ulkona harjoittelu voi olla harhaanjohtavaa; kosteus, lämpötila sekä tuuli tekevät harjoitteluolosuhteista hyvin erilaiset kuin sisätiloissa. Vaikka et hikoilisikaan yhtä paljon kuin normaalisti salilla tai ryhmäliikuntatunnilla, se ei tarkoita ettetkö tekisi yhtä kovin töitä. Sama koskee todella kuumalla ilmalla treenaamista; normaali harjoituksesi voi tuntua todella raskaalta joten helteellä voit tehdä hieman kevyemmin. Kuuntele siis kehoasi, tiedä rajasi ja nauti.

 

5. Suunnittele etukäteen

Ole viisas ja varaudu oikein olosuhteisiin. Tarkista sää, jottei rankkasade tai myrsky pääse yllättämään kesken harjoituksen – ellei sateessa treenaaminen ole suosikkisi. Jos pystyt, valitse treenin ajankohta mielummin aamupäivään tai iltaan, sillä keskellä päivää lämpötilat saattavat kohota hellelukemiin. Pakkaa mukaan myös aurinkorasva, pukeudu mukaviin, hengittäviin vaatteisiin ja harkitse myös hattua lisäsuojaksi auringolta.

 

Mukavaa treeniä!

Make your body your machine

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.