TRX

TRX-filosofia: Treenaa seisten!

TRX® HOME Kit

Suunniteltu tehokkaaseen treeniin kotona tai missä tahansa kuntosalin ulkopuolella. Kaikille, jotka haluavat vahvan coren, lihakset sekä notkean, terveen kehon oman aikataulunsa mukaan.

Näytä tuote

Ihminen on luotu liikkumaan, mutta silti suurin osa ihmisistä viettää nykyisin päivänsä istuen. Salille mennään treenaamaan laitteisiin, joissa suurimmassa osassa istutaan. Tätä ennen on istuttu päivä töissä, työmatkalla, illallispöydässä ja TV:tä katsellessa. Kaikki tämä istuminen ei tee hyvää keholle ja altistaa huonolle terveydelle. TRX-nauhoilla harjoitellessa keho joutuu käyttämään suurta osaa lihaksistaan, etenkin keskivartalon syviä lihaksia. Jokainen TRX:llä tehty liike aktivoi koko kehon ja pakottaa kehon liikkumaan luontaisissa liikeradoissa.

Keskimäärin ihminen käyttää istumiseen aikaa seuraavasti päivittäin:

 

Työmatka: 1 tunti (30 minuuttia per suunta)

Työpäivä: 8-10 tuntia

Lounas: 30-60 minuuttia

Illallinen: 30 minuuttia

TV:n katselu: 3-5 tuntia

Nukkuminen: 7 tuntia

 

Kaikki tämä aika käytetään siis paikallaan oloon! Tutkimukset ovat osoittaneet, että mikäli päivästä suurin osa käytetään paikallaan oloon, siitä aiheutuvia terveysriskejä eivät kumoa päivittäin tehty tunnin juoksulenkki tai säännöllinen salilla käynti.

 

TRX:n pääkonttorilla San Franciscossa vieraillessa voi huomata, että kaikki istuvat jumppapallojen päällä, jopa kokouksissa! Jumppapallolla istuessa keskivartalo joutuu jatkuvaan jännitykseen ja ryhti pysyy hyvänä. Pallolla istuessa pikaiset venyttelyt työpäivän lomassa onnistuvat erinomaisesti. Jumppapallot ovat myös edullinen vaihtoehto monille työpaikoille, joissa ei ole mahdollisuuksia hankkia sähköpöytiä jokaisen käyttöön.

 

Toinen helppo ja edullinen ratkaisu työpaikoille on TRX. Säännölliset tauot työskentelystä parantavat keskittymistä ja kun taukoon yhdistetään muutamat venytykset ja lihaskuntoharjoitukset TRX-nauhoilla, niin veri virtaa taas täysillä koko kehossa. Hyvä tapa on esimerkiksi laittaa hälytys soimaan aina puolen tunnin välein,  joka muistuttaa nousemaan ylös työpisteeltä ja tekemään taukojumppaa.  Keho saa toiminnallista liikettä, nivelet vetreytyvät ja lihakset joutuvat tekemään hieman töitä päivän aikana.

 

Jokaisella tauolla ei tarvitse tehdä TRX-liikkeitä, hyvää taukojumppaa on myös käsien pyörittely, venyttely, kävely hakemaan lasi vettä. Lounastauosta on mahdollista nipistää 5 tai 10 minuuttia ja suoritta pieni, mutta tehokas koko vartalon TRX-treeni, joka sisältää yhden työntävän liikkeen (esim. TRX punnerrus), yhden vetävän liikkeen (TRX soutu), yhden keskivartaloa vahvistavan liikkeen (TRX ylävartalon kierto) sekä yhden kyykkyliikkeen (TRX kyykky). Suosittelemme kokeilemaan viikon ajan, keho kiittää varmasti!

Make your body your machine

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.