TRX

HIIT-treeni TRX:n avulla

TRX® PRO Suspension Training Kit

Paras työkalu valmentajille ja ohjaajille. Kestävä ja turvallinen TRX-harjoitusväline liikunnan ammattilaisille, jotka etsivät täydellistä TRX-kokonaisuutta kaikentasoisten asiakkaidensa ohjaamiseen.

Näytä tuote
4.9.2014

HIIT (High Intensity Interval Training) on tehokas tapa kohottaa kuntoa. Treeni muodostuu maksimiteholla tehdyistä intervalleista, joiden välissä pidetään lepoaika. Työ- ja lepoaikoja vaihtelemalla jokainen voi löytää itselleen sopivat jaksot, joilla kehitystä tapahtuu parhaiten. Oikeanlainen HIIT-treeni polttaa enemmän kaloreita sekä kehittää voimaa ja kestävyyttä paremmin kuin matalalla sykkeellä tehty pidempikestoinen harjoitus. HIIT-treenissä täytyy oikeasti laittaa itsensä likoon ja tehdä töitä maksimilla, työjaksot ovat lyhyitä joten energia riittää niihin. Tästä johtuen HIIT-treenit ovat nopeita suorittaa, joten ne sopivat kiireisenkin arkeen.

Miksi yhdistää TRX HIIT-treeniin?

 

HIIT-treeni kehittää aerobista- sekä anaerobista kuntoa ja voimaa ja kestävyyttä samanaikaisesti ilman yksipuolista ja pitkää aerobista treeniä laitteessa. TRX-harjoittelussa on lukuisia liikkeitä joista valita ja joiden avulla voidaan suorittaa tehokas HIIT-treeni. TRX:n monipuolisuus mahdollistaa harjoituksien intensiteetin lisäämisen asteittain kun kunto kohoaa tai kaipaa lisää haastetta.

 

HIIT-treenin voi pilkkoa monin eri tavoin tavoitteista riippuen. Mikäli HIIT-treeni on uusi tuttavuus, tämä 2:1 työ-lepo-jako toimii hyvin. Tässä yksi esimerkki kuinka saadaan tehokas HIIT-treeni TRX:n avulla aikaiseksi:

 

1. TRX Kyykkyhyppy 5 x 20s työtä : 10s lepoa

Minuutin tauko

2. TRX Juoksija 5 x 20s työtä : 10s lepoa

Minuutin tauko

3. TRX punnerrus 5 x 20s työtä : 10s lepoa

Minuutin tauko

4. TRX Soutu 5 x 20s työtä : 10s lepoa

 

Tämän pikatreenin voi yhdistää normaalin treenikerran loppuun tai tehdä erillisenä harjoituksena, jos ajasta on pulaa. Jotta HIIT-treenistä saa parhaan hyödyn ja kehitystä tapahtuu, on tärkeää tehdä työjaksot niin kovaa kuin mahdollista ja lepojakson aikana oikeasti levätä.

 

Intervallien pituuksia muuttamalla jokainen löytää omiin tarkoituksiinsa sopivat. Enemmän haastetta kaipaava voi jakaa treenin esimerkiksi 30s työtä : 10s lepoa tai 40s työtä : 20s lepoa.

Make your body your machine

TRX-harjoittelu on yksi uusimmista ja tehokkaimmista treenimuodoista maailmassa. TRX on kevyt, kannettava harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen.